En ny och lärofyll vecka väntar!

De går lite segt med bloggandet nu för tiden, ja det kan jag hålla med om.

Förra veckan (v.18) har jag lärt mig hur mycket som helst. På onsdagen var jag i stallet och jobbade hela dagen, red inga hästar, men övade med treåringarna att lyfta hovarna och så "skrapade" jag bort päls på dem så att de är fina tills treårstestet :) Sen packade vi lastbilen inför torsdagen då vi åkte från stallet 04.30 till tävling i Skyrup (Svealand Arena) med 6 st hästar! Rätt segt att kliva upp så tidigt, men man sov gott i lastbilen sen när vi hade fått in hästarna ;) Var hemma runt tio på kvällen, så då var man rätt så mör i kroppen när man skulle gå och lägga sig sen. Men ojojoj vilken dag alltså. Jag tror aldrig jag har haft det såhär kul på min praktik någonsin. Att följa med på tävlingar är verkligenn toppen kul! :D Speciellt när en av hästarna kom på första plats i 1.30 klassen :D

Men hejohå!
På fredagen var de morgonrutinerna först, fodra, mocka, ta ut i skritten, mocka igen, sopa.. och putsa utrustning, men sen vid halv tolv tiden åkte vi till Skyrup igen, fast denna gången bara med Fazit och Fetcher. Men vi fick ändå ta lastbilen eftersom Fazit och Fetcher inte kan stå jämte varandra. Dock kom vi inte hem med någon rosett senare på kvällen, men det var ändå roligt. Då var även Katarinas dotter Elin och hennes kompis med, så jag hade lite sällskap i bodelen när vi åkte dit och när vi åkte hem :)

Som ni kanske märker har jag har jag det fullt upp, men de är just det som jag trivs så bra med!
Att man alltid har något att göra! :) Och hästarna här är hur snälla som helst :)

Rider en del gör jag också, men denna veckan har det inte varit något, men de behöver man ju inte göra varje dag anser jag :) Man lär sig så mycket annat roligt :)

Helgen har jag tillbringat hos min pojkvänn, i lördags var vi på ko-släppet. Han och hans familj spelade och jag satt i elevrådets kiosk och sålde godis, haha! ;D
Och idag (Söndag) har det varit komfirmation. Cornelia (Andrés lillasyster) var de som komfirmerades, så vi satt i kyrkan ca 2 timmar och sen gick vi hem till dem och åt mat och tårta med hans släkt. Mycket roligt och trevligt måste jag säga! :)

Jaa, nu fick ni lite allmänbildning av mig och vad jag har gjort under denna veckan. Kanske kommer mer nästa söndag om vad jag ska göra denna veckan som kommer (v.19) , haha! ;)

Nu springer klockan iväg ser jag... ojojoj. Ska nog sova nu :)

Godnatt alla mina fina läsare!

PUSS O KRAM
/J

Kommentarer
Postat av: Anonym

de låter ju som en grym vecka ju =)

2012-05-07 @ 22:36:47
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Få chansen att synas inför mina hundratals läsare genom att vara med i Veckans Blogg här:

http://quiethell.myshowroom.se/veckans-blogg/

Hoppas du tar chansen :) Kramisar Carro

2012-05-21 @ 21:18:37
URL: http://quiethell.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0