Hoppning - Dirty Harry! <3

Idag var det hoppning på schemat :) Hade en hoppgud som heter Dirty Harry. Det gick faktiskt riktigt bra, vi hoppade studs och ett hinder på stora C volten, Harry är en ganska "typisk" hopphäst, kort i kroppen och långa ben. Han är väldigt mjuk vad det gäller hoppningen :) En ny lite extra favorit häst vad de gäller hoppningen ^^  Han är väldigt lätt att känna om man har fått honom avslappnad under uppvärmingen eller inte, och man vet vart man har honom. Dock tycker JAG personligen att det är drygt när han tar bettet och drar tyglarna från en :o Då får man ta och korta upp tyglarna så mkt det går och sen dra allt vad man har för att han ska stanna, och JAG får så dålig samvete när jag drar som fan i käften på en häst, och när man måste "såga" till i tyglarna för att hästen ska stanna ! :'( Men fick "order" från ridinstruktören att göra det, så då måste man väl göra de, antar jag ...

Men han är annars helmysig att ha och göra med, i boxen är han jätte kelsjuk och vill ha uppmärksamhet hela tiden x) Har bild på han, men på min andra dator -.-' Fixar så snart jag kan! :)

Innan vi gjorde i ordning hästarna för ridningen så gjorde vi de vanliga morgon sysslorna, elr aah, jag tog ut avokado till sin hage, sen började jag med mockningen, men sen kom Tina (Stallchefen) och frågade ifall jag kunde duscha Galliano så skulle hon mocka "mina" boxar istället :D Klart som fan att man hellre tvättar en häst än att står och mockar (A) Galliano var trots allt en unghäst och tydligen inte så van vid att bli duschad XD men det gick bra, han var skit rädd för vattnet och fleece täcket, men de gick an ändå :) Man kan väl säga att jag oxå blev rejält duschad x) <3

Dagen: Helt okej :)

Kommentarer
Postat av: Jolin

man måste inte varken såga eller slita i harry, då kan man inte rida harry.... på han ska man va mjuk och ta mycket halvhalter. och magnus sa aldrig att du skulle såga han!

2011-10-08 @ 23:22:31
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/
Postat av: Julia

Nä du ska då fan inte sitta och dra eller såga i honom för att han ska stann!! utan på sånna hästar måste man verkligen använda sitsen för att stanna honom och som Jolin sa många halvhaltr!!! Annars kan man inte rida honom!

2011-10-16 @ 12:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0