Alltså... Fredagar..

JAG BARA ÄLSKAR DEM!! :D

Idag har jag varit i stallet, borstat på Balahe (Bella), Talina, Balou, Caddington (Caddy) och Niveau 1136 (Nisse). Borstat av täcken som de skulle ha med sig på tävlingen i Karlshamn. 6 hästar + beridarnas egna. Alltså 8 hästar, över en helg i Karlshamn, Mjo det känns ju inte alls stressigt elr så att packa till så många hästar x) ;o
Men lastbilen är väldigt stor, men trots de så var de tvugna att köra ett vanligt hästsläp med bara skottkärra, grep, alla höbalarna och spånbalar. + massa foder. EN JÄKLA massa krafftfoder ;o
Men tillslut kom de iväg, Douglas i egen hög person, Agnetha, Lina (hästskötaren), Sandra(Beridare) och Ebba (Elev) Men Sandra och Ebba fick köra egen B-lastbil för det får bara plats 6 hästar i lastbilen :) Men som sagt, de kom iväg till sist :) Tyvärr skulle inte denna skönhet med till Karlshamn då hon är behandlad på vänster fram, dock vet jag inte för vad men sånt behöver ju inte jag ha koll på(?!) Men iallfall, det har varit en bra dag allt som allt, trots att det var 7kt segt att kliva upp ur sängen när man hade en styck älskling vid sin sida <333

Men upp kom jag, och till stallet lika så.. trots att det är en jä*la väg att gå från busshållsplatsen till själva stallet -.-' Men daglig motion är ju awesome har jag hört ;)

Påtal om motion, så sitter jag  just nu här bakom skärmen och vräker i mig massa godis.. Vet inte om det är för hösten, eller om jag är i fel period men jag har varit godis sugen HELA VECKAN! Allvarligt, det är jätte irriterande xD
Men nu har jag iaf fått mitt godis, så nöjd är man ju nu ^^


Mjaa, här kommer lite bilder på de underbara hästarna jag tar hand om under vardagarna :)
Njut av bilderna (A)

Detta är Balahe, även kallad Bella. Hon är en riktig tjurskalle i boxen, men otroligt mysig att borsta :)
Även kallad Bella


Detta är Niveau 1136. Även kallad Nisse. Mycket trevlig häst! <3
Även kallad Nisse


Talina i egen hög person... eller ska jag säga häst? ;d Kallas Tara. Är en väldigt uppmärksamhets krävande häst som inte tycker om att man går förbi utan att man har stannat hos henne och kela x) Helt underbar att ha att göra med, speciellt när man borstar henne på halsen, det älskar hon verkligen :) <3
Även kallad Tara.

Jaa, det var väl allt för mig för idag... Orkar inte skriva så mkt, har en del att göra inför imon när vi ska ha 30 års kalas. Hade det inte varit för de, så hade jag jätte gärna velat följa med på tävlingen, Karlshamn ligger ju inte direkt långt från Fulltofta ^^ Menmen, familjen går ju först :)

Godnatt Sötnosar!
Puss
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0