Suuupeer start på veckan!

I måndags hade vi träning för Katarina Torstensson, jag red Avocado och det gick riktigt bra, trots min avramling förra onsdagen :) Men vi red på en åtta med bommar först, därefter hoppade vi en hel bana på 6(?!) hinder, det var inte så där jätte högt, typ 50 eller nåt, men för mig spelar inte höjden någon roll, det är tekniken och säkerheten jag går efter. Även om det blev fel galopp på en del hinder och jag fick fatta ny galopp ett antal gånger innan jag kunde fortsätta på nästa hinder så är JAG ändå nöjd och stolt över mig själv. Inte för att tala om min stolthet till Avocado. Förra onsdagen då, när jag ramlade av så var det mest för att han bara fick tre galoppsprång innan han hoppade den gröna oxern på 80 cm... Inte så konstigt att jag ramlade av! Men men, man blir ju bara en bättre ryttare för varje gång man ramlar av, så jag har väl en sisådär 78 gånger kvar eller nåt innan jag blir en bra ryttare ;) I måndags när jag kom till stallet, när första gruppen skulle rida och jag skulle han lektion så stod Avocado i boxen och tittade efter mig när jag gick förbi. Hade då inte hjärtat till att fortsätta gå, så jag gick in i boxen, och han den gullplutten la sitt stora mjuka huvud på min axel och suckade. Jag stod där i säkert 10 minuter och bara höll om honom, kramade han och pussade honom i pannan och på mulen. SÅÅÅ MYSIGT! :'D <3 Det var precis som om han ville säga förlåt för att han trampade på mig (då när jag ramlade av) och jag var bara några centimeter ifrån att börja gråta, alltså det kanske låter fånigt, men då får det faktiskt göra det. Men Avocado är en så jäkla underbar häst, bättre häst får man leta länge efter! TISDAG: Försov mig... >.< Kom upp runt 8.50 och tänkte ... näe, du måste skämta med mig.. men det gjorde väckarklockan såklart inte... Vad hade jag förväntat mig? att den skulle börja leva och säga "Ja jag bara skämtar!" och vrida tillbaka sig en timme?! Näe tror inte det .... -.-' Aja, jag drog iallfall på mig ridkläderna och småsprang till stallet på 2 minuter. (Snacka om motion!!) Det brukar annars ta 10 minuter att gå dit xD När jag kom till stallet så fick jag börja med att göra provet i körning, skriftligt... men det gick bra ändå :) Sen hade Tina (stallchefen) varit så schysst och sadlat och tränsat min häst som jag skulle rida, Undercover. Ja hon heter så :P Fast det var inte så mkt till ridning, uppvärmning, analysera, sen av-värmning. Det gick faktiskt bra, trots att hon var lite käftig i munnen men fick henne sen till sist att slappna av :) Sen hade vi naturkunskap då vi skulle skriva om vad Biologiskt mångfald var.. inte direkt den lättaste uppgiften att skriva bara så på en gång.. men det gick , och jag lämnade in den så man slapp ha det liggande bakom sig :) IDAG (ONSDAG) Idag var jag uppe med tuppen, steg upp redan klockan 6 för att inte försova mig idag oxå :P Vi ska vi bara ha tråkiga lektioner idag, men man får väl göra dem roliga på nåt sätt :) Elevråd ska vi också ha i eftermiddag :) Shit var mkt det blev på en gång, hoppas ni orkade läsa :) Nu ska jag iallafall gå och äta frukost med mina underbara klasskompisar! :D See ya! <3

Kommentarer
Postat av: Jane Melander

Du har haft mycket för dig hittills denna vecka!

Det har jag också, men med tråkiga saker, som läkare, tandläkare, m m!!



KRAM!!

2011-11-16 @ 18:56:23
URL: http://universum777.myshowroom.se
Postat av: makkan

de där att du nästan började gråta. tyckte att de lät gulligt (A)



lycka till :)

2011-11-16 @ 19:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0