Så var de helg igen :)

Denna veckan har varit helt okej, hade oförberedd terminsexamen i måndags.. Inte så jätte kul kanske , men det gick bra ändå :) hade de inte varit för att alla hade kommit försent till visa häst vid hand så hade åtminstone jag blivit klart godkänd. Gert (dommaren) tyckte att det såg professionellt ut när jag gjorde det och den kritiken blev jag väldigt glad för :D så nästa gång lär jag säkert få MVG på det ;) longeringen gick oxå riktigt bra. Okej jag ska inte låta som värsta perfektionisten men ni måste förstå att man vill dela med sig av son glädje och stolthet ;D knoppningen och bandageringen gick dock liite sämre, min bandagering blev godkänd
Men knoppningen måste jag verkligen öva på. Gjorde alldeles för små
Och för få för att det skulle se bra ut, så jag hade typ 14 knoppar i manen + pannluggen :p men det är ju bara till och öva! ;)
Tisdags så hade vi också stallet och då övade vi på att rycka manar och knoppa. Då tyckte Tina (stallchefen) att de såg jättebra ut, men kanske inte så konstigt med tanke på att jag då hade Avocado och knoppa?;) Haha nä skämt åt sido :)
Sen på kvällen vart de ju hopptävling, men inget blev som jag ville. Jag hade anmält mig på Avocado i 70 cm men Jag fick Horlandus ( också en väldigt trygg häst) och hoppa 50 klassen med. Men det blev 4 fel för jag var tvungen att göra en volt innan ett hinder då det var en snäv sväng innan det. Men han rev ingetting iaf och det är jag glad för :)

Imon fredag så kommer Sigrid och hämtar mig sen ska vi nog ta en fika, sen ska jag åka med tåget :D

Kommer tillbaka till skolan på söndag så jag bloggar kanske mer då :)

Ha en bra helg!
Kram
/J


Kommentarer
Postat av: Jane Melander

Tack det samma, vännen!!



KRAM!!

2011-12-02 @ 18:50:09
URL: http://universum777.Myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0