Jobbhelg !

Jahapp, då var den näst sista jobbdagen i stallet över :) Ska bli skönt att komma hem imon kväll! Såhär ser en helgdag ut i stallet : 07.00 -Hästarna får foder, endast grovfoder (Fika för oss medans hästarna äter upp) 07.30 - De flesta hästarna har ätit upp, börjar med utsläpp av de hästar som har ätit upp :) Succsesivt börja mocka. 08.30 - Alla hästarna är ute i respektive hagar. Alla boxar mockas. 17 i innestallet och 14 uteboxar. 11.30 - Stallet klart, boxarna mockade och spånade, även sopat. Två hästar rids eftersom de är under igångsättning. Tvätta de som ligger i tvätttunnan. Putsa utrustning som användts under ridpasset. Dax för lunch för oss. 15.00 - Insläpp av hästar och ge eftermiddags foder. Vissa hästar får Lusern, alla får miniraler. Sopa och hämta ny hökärra. Kolla så att Atos och Lage (fölarna i lösdriften) har det bra. 19.00 - Hästarna får Hö. Stallet sopas ordentligt. Därefter, godnatt. Ja som ni märker så är de rätt mkt och göra, men eftersom jag får pengar för det så är de lungt för mig ;) Men jag har de rätt bra ändå, jag menar, de kunde ju ha varit värre ;) Jag red Gutten idag, barbacka! :D och det gick super, lite scary bara när han stannar så fort man trycker åt med skänklarna. Men det är nog för att han inte är van vid det, han är ju ändå en körhäst från första början. Och så fort man säger Prtooo så tvärstannar han xD det är man inte direkt van vid när man har ridit "vanliga " ridhästar mest under sitt liv ;P menmen, häst och ryttare.. de lär ju sig av varandra :) Nu ska jag kolla klart på världscupen i hoppning :) Är riktigt stolt att vara svensk när man ser att Rolf-Göran Bengtsson går till omhoppning ! :D Sen blir de ner till stallet och kvällsfodra :) KRAM! Jossan

Kommentarer
Postat av: makkan

ha de så kul :)

2011-12-18 @ 18:35:01
Postat av: Jolin

det är bara 8 ute boxar ;)

2011-12-18 @ 19:45:23
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/
Postat av: Team Nyrk!

SV: Hello, dom är ganska små upptill runt midjan :) Annars tror jag dom är normala :)

2011-12-19 @ 08:32:39
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Julia

Om du inte kan räkna så är de faktiskt 8 uteboxar och och 10 inneboxar och fyra spiltor.

2012-01-06 @ 21:59:30
URL: http://juliiaolssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0